Utalarmering direkt i mobilen
SOS.larm är en applösning för att förmedla ärenden vid utalarmering och annan relevant information för att underlätta vardagen för dig som åtgörare eller utförare. Tjänsten har ett flertal användningsområden som kan underlätta och effektivisera kommunikationen vid exempelvis tilldelning av uppdrag eller inkallning av beredskapspersonal.
Därför ska du välja tjänsten SOS.larm från SOS Alarm
-
Trygg förmedling av information
Du kan känna dig trygg med att de som tar emot och läser information via SOS.larm är behöriga och alltid validerats med bankID.
-
Tydlig information
Användarna delar information under hela uppdraget och kan även se ärendet i kartvy.
-
Manuell backup
Om appen inte skulle fungera agerar våra operatörer manuell backup där de istället sms:ar eller ringer ut uppdragen.
Snabb och smidig kommunikation
För en fastighetsjour kan appen SOS.larm bli en kommunikationsväg som ersätter telefonsamtal och handskrivna lappar. För räddningstjänsten är appen en möjlighet att kunna nå beredskapspersonal på ett smidigt sätt. Inom en organisation där det ställs höga krav på snabb och smidig kommunikation är SOS.larm ett utmärkt verktyg.
Du kan känna dig säker på att all information samlas i appen. Det underlättar arbetet där din personal bland annat kan se kommande uppdrag, en lista på avklarade uppdrag och få ett underlag för att kunna skriva rapporter.
En app – tre varianter
Det finns tre olika sätt du kan använda dig av SOS.larm på:
Parallell tilldelning
Med parallell tilldelning skickas uppdragsförfrågan till alla tillgängliga resurser i en larmgrupp samtidigt. På så sätt kan flera resurser kallas in till samma händelse, du anger själv om en eller flera ska ha uppdraget.
Sekventiell tilldelning
Med sekventiell tilldelning skickas uppdragsförfrågan till den första tillgängliga resursen inom en larmgrupp. Om denna resurs väljer att avböja skickas förfrågan vidare till nästa tillgängliga resurs. Förfrågan skickas ut till en tillgänglig resurs i taget enligt en given turordning i larmgruppen.
Informationsutskick till alla resurser
Med informationsutskick får resurser information om en larmhändelse och får löpande uppdateringar genom en notis i SOS.larm. Det är ett smidigt sätt för att snabbt sprida information till alla tillgängliga personer i en larmgrupp.
Tre exempel på scenarion där SOS.larm kan användas:
- Som inre befäl inom räddningstjänsten vill jag på ett enkelt sätt kunna kalla in deltidsresurser när en händelse kräver ytterligare förmågor.
- I mitt jobb som ambulanschef vill jag ha möjlighet att kalla in kommunens distriktssköterskor vid akut händelse i de fall jag ser att ambulansen har en lång framkörningssträcka.
- När jag jobbar som fastighetsjour vill jag ha tillgång till all information på ett ställe för att enkelt hålla koll på de ärenden som jag fått tilldelat och utfört. Då kan jag fokusera på mina arbetsuppgifter och på ett enkelt sätt avrapportera mina insatser under arbetspasset.
Mer information om SOS.larm
Jag vill veta mer, kontakta mig!
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss till dig.
Du måste acceptera kakor för att se formuläret här. Det gör du under Cookieinställningar längst ner på sidan.
Fler relaterade tjänster
-
Jourtjänster
Vi svarar i telefon när ni själva inte är på plats. Via vår larmcentral får ni alltid snabb hjälp dygnet runt med att ta emot felanmälningar och avstyra eller eskalera ärenden beroende på dess omfattning.
-
Krisberedskap
Vi hjälper till med krishantering när en krissituation inträffar. Vi ser till att information snabbt förmedlas till rätt instans hos rätt aktör, exempelvis till tjänsteman i beredskap hos myndighet, region eller kommun.
-
Händelseinformation
Händelseinformation är vår omvärldsbevakningstjänst som meddelar om utvalda blåljushändelser.
-
Kontakta våra avtalsansvariga
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Kontakta någon av våra avtalsansvariga för dessa tjänster. Här hittar du kontaktuppgifter till alla avtalansvariga på SOS Alarm.
Senast uppdaterad