Trygghetslarm för äldre och personer med särskilda behov
Inom äldrevård och hemtjänst är det en stor utmaning att ha koll på och stötta alla brukare samtidigt. Med våra trygghetslarm skapar din kommun en tryggare miljö för de som bor på ett ordinärt boende. Våra erfarna och empatiska larmoperatörer blir en länk mellan brukaren och hemtjänsten. På så sätt skapar tjänsten en tryggare vardag för alla inblandade.
Därför ska du välja trygghetslarm från SOS Alarm
-
Stabil leverantör
Med robusta system och en larmcentral som ger trygghet.
-
Professionella och empatiska
Engagerade operatörer som agerar professionellt och empatiskt i alla situationer.
-
Hög kvalitet
Tekniklösning som håller hög kvalitet.
Trygghetslarm för hemtjänst och kommun
Våra operatörer erbjuder såväl professionellt bemötande som tillgång till medicinsk kompetens och hjälpresurser. Närheten till samhällets hjälpresurser skapar hög kvalitet både för kommunen och den enskilde brukaren av trygghetslarmet. Det skapar en effektiv larmkedja från larmtryck till åtgärd – dygnet runt, året om.
Så fungerar ett trygghetslarm
Tjänsten kan både vara en fast trygghetstelefon i hemmet och en mobil lösning. Till larmet ansluter vi olika tillbehör, till exempel larmknapp, fallsensor eller rörelsedetektor. Vi erbjuder också kameratillsyn som gör att till exempel hemtjänstpersonal kan titta till brukaren utan att gå in och störa, exempelvis nattetid. Trygghetslarmet förbättrar brukarnas levnadsstandard eftersom de kan bo kvar hemma i sin egna bostad samtidigt som personalen får möjligheten att göra ett så bra jobb som möjligt.
Vi erbjuder vårt trygghetslarm i samarbete med vår partner Legrand Care som står för hårdvara. Tillsammans levererar vi ett stabilt trygghetspaket med hårdvara och larmcentral som möter alla krav och regelverk.
Vad ingår i larmet?
Det beror på vilka tillval som görs vid installationen. Med hjälp av en mängd olika tillbehör som exempelvis dörrlarm, fallsensor eller sänglarm kan lösningen anpassas efter varje enskild brukares behov.
Via en webbportal kan du och dina medarbetare själva administrera brukaruppgifter. Ni blir alltså aldrig låsta vid att en tredje part har handläggningstider eller att det inte är öppet. Ni kan helt enkelt arbeta utefter brukarens och era egna villkor.
Så här hanteras trygghetslarm
Våra operatörer är duktiga på att sortera, prioritera och vid behov avstyra larm. Något som förenklar er verksamhet då ni bara nås av de larm ni verkligen behöver agera på. Vi arbetar med trygghetstjänster på flera av våra SOS-centraler vilket gör att det alltid finns en backup om något skulle inträffa.
Om det behövs larmar vi hemtjänst eller annan larmresurs enligt de instruktioner som ni lämnat. Utlarmningen kan ske digitalt via exempelvis app eller sms.
Vill du veta mer om trygghetslarm?
Ta gärna kontakt med någon av våra avtalsansvariga inom trygghet.
Som privatperson kontaktar du din kommun för att få hjälp.
Vanliga frågor om trygghetslarm
-
Kontakta våra avtalsansvariga inom trygghet
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Kontakta någon av våra avtalsansvariga inom trygghet. Här hittar du kontaktuppgifter till alla avtalansvariga på SOS Alarm.
Fler relaterade tjänster
-
Brandlarm
Med brandlarmet automatiskt kopplat till oss larmas räddningstjänsten direkt för snabbast möjliga utryckning som minimerar materiella skador och räddar liv.
-
Inbrottslarm
När du ansluter ditt inbrottslarm till vår larmcentral får du ett snabbt och effektivt skydd. Vi agerar oberoende och alltid efter dina önskemål.
-
Personlarm
Personlarm är vanligt i många olika branscher och passar där någon upplever en miljö som otrygg. Med personlarm blir arbetsmiljön tryggare då du kan larma med ett enda knapptryck.
Senast uppdaterad