Jourtjänst dygnet runt
Det kan vara utmanande att alltid vara nåbar när man utför företagets arbetsuppgifter. SOS Alarms jourtjänst har flera användningsområden som underlättar din arbetsvardag. Du kan stärka ert erbjudande, samtidigt som kunderna får tryggheten det innebär att någon alltid svarar och kan ge klara besked.
Därför ska du välja jourtjänster från SOS Alarm
-
Hög tillgänglighet
Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för att säkerställa snabba svarstider.
-
Kompetenta larmoperatörer
Våra larmoperatörer arbetar professionellt och empatiskt för att ge ett bra bemötande.
-
Personlig service
Vi kan ge dina kunder personlig service när du inte är tillgänglig.
Vi har jour dygnet runt
Jourtjänsten kan användas på en rad olika sätt. Som ansluten till oss får du alltid snabb hjälp dygnet runt via vår larmcentral. Tjänsten kan användas av alla olika typer av verksamheter och bidrar till att minska er administration. Exempel på användningsområden för vår jourtjänst:
Krisberedskap – en jourtjänst om olyckan skulle vara framme
Det är viktigt att ha beredskap om en arbetsplatsolycka skulle inträffa. Vi har lång erfarenhet av krishantering och kan snabbt samordna en krisinsats om olyckan skulle vara framme. Vi kallar också samman en krisledning när det behövs. Du identifierar händelser och inkallningslistor i förväg för snabbaste möjliga åtgärder. Läs mer om hur vi kan hjälpa till med krishantering.
Vid strömavbrott utanför era kontorstider
Elbolag kan behöva stöd i form av en telefonjour som tar emot kundsamtal utanför kontorstid när till exempel ett elavbrott sker. Vi kan ta emot felanmälningar och avstyra eller eskalera ärenden beroende på dess omfattning.
När du inte har möjlighet att svara i telefon
Som exempelvis hantverkare kan det vara svårt att ta emot nya kundförfrågningar samtidigt som du utför jobb. Våra operatörer hjälper dig att ge personlig service och tar hand om inkommande kundsamtal för bättre kommunikation till kunden och mindre administration för dig.
Fastighetsjour som tar hand om felanmälningar
Vi svarar i telefon när ni själva inte är på plats och ser till att lämpliga resurser skickas ut för att åtgärda problemen som kommer in. Tjänsten är flexibel och kan anpassas efter era behov.
När infrastrukturella problem uppstår i din kommun
En jourtelefon för kommuner som behöver hjälp att svara i telefon och agera på diverse problem i samhället. Till exempel trasiga vägar, nedfallna träd eller om smältvatten samlats på fel ställe. Vi får snabbt en uppfattning om omfattningen och kan snabbt vidarebefordra ärenden till rätt instans för åtgärd.
Och mycket, mycket mer…
Vår jourtjänst är skalbar och kan anpassas efter ditt företag och era behov. Kontakta oss för att få veta mer om hur vi kan hjälpa just er.
Komplettera din jourtjänst med SOS.larm
Det smidigaste sättet att hantera larm, felanmälningar och åtgärder är via SOS.larm som är vår larmapp för smarta telefoner. SOS.larm kan enkelt kopplas ihop och anpassas till din jourtjänst. Läs mer om hur utalarmering hanteras i SOS.larm.
Vanliga frågor om jourtjänst:
Jag vill veta mer, kontakta mig!
Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss till dig. Är du redan kund och har funderingar kring ditt avtal eller dina larm kan du använda dina Mina sidor eller kontakta Kundcenter för att snabbt få svar på dina frågor.
Du måste acceptera kakor för att se formuläret här. Det gör du under Cookieinställningar längst ner på sidan.
Fler relaterade tjänster
-
SOS.larm
Det smidigaste sättet att hantera larm, felanmälningar och åtgärder är via SOS.larm som är vår mobilapp för smarta telefoner. Den underlättar och effektiviserar kommunikationen vid utalarmering och ärendeförmedling.
-
Krisberedskap
Vi hjälper till med krishantering när en krissituation inträffar. Vi ser till att information snabbt förmedlas till rätt instans hos rätt aktör, exempelvis till tjänsteman i beredskap hos myndighet, region eller kommun.
-
Driftlarm
Med vårt driftlarm kan du känna dig trygg med att få veta om driften strular för att snabbt kunna åtgärda problemet.
Senast uppdaterad