Dynamisk resurshantering – rätt resurser på rätt plats
Vi sköter utalarmeringen av resurser för många aktörer inom ambulanssjukvård och räddningstjänst. Till vår utalarmering finns tilläggstjänsten Dynamisk resurshantering. En tjänst som gör att ni kan skräddarsy och effektivisera er hantering av resurser. Helt enkelt ett verktyg som automatiskt hittar närmsta lämpliga resurs när ett larm kommer in.
Därför ska du välja dynamisk resurshantering från SOS Alarm
-
Effektiv och hållbar resurshantering
Vi säkerställer att närmaste resurs med rätt kompetenser larmas.
-
Underlätta planeringen
Med en tydlig överblick av resurserna förenklas er beredskapsplanering.
-
Parallell utalarmering
Systemet hjälper operatören att föreslå resurser som är fördefinierade, det gör utalarmeringen snabb och effektiv för alla parter.
Snabb utalarmering av nödvändiga resurser
Tjänsten bygger på att vi tillsammans med er som kund kan mata in era resurser i våra operativa larmsystem i form av tillgängliga fordon, typ av utrustning som finns i fordonet samt vilka kompetenser som är tillgängliga. All data knyts sedan ihop till olika typer av fördefinierade händelser. Det möjliggör i sin tur snabb och samtidig utalarmering av alla nödvändiga resurser. Det innebär att vid larm föreslår systemet vilka resurser som ska larmas. Enkelt att aktivera med ett knapptryck från larmoperatören.
Förutom att systemet håller reda på olika resurser och kompetenser för snabb utalarmering, innebär det att ni tillsammans med oss kan hålla koll på de olika resurstyperna. Det gör också att ni får en tydlig överblick av era kompetenser och kan se var de befinner sig och när. Det ger i sin tur en bättre möjlighet att planera beredskapen i er geografi.
Dynamisk resurshantering i korthet
- Samtidig utalarmering av flera resurser
- Bättre koll på tillgänglig utrustning och fordon
- Håll koll på specialkompetenser
- Ökad planeringsförmåga
Vanliga frågor om dynamisk resurshantering
-
Kontakta våra avtalsansvariga
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Kontakta någon av våra avtalsansvariga för dessa tjänster. Här hittar du kontaktuppgifter till alla avtalansvariga på SOS Alarm.
Fler relaterade tjänster
-
SOS.larm
Det smidigaste sättet att hantera larm, felanmälningar och åtgärder är via SOS.larm som är vår mobilapp för smarta telefoner. Den underlättar och effektiviserar kommunikationen vid utalarmering och ärendeförmedling.
-
Plattform för larmhantering
En tjänst för kommuner och regioner som vill ha förutsättningar för egen larmhantering och ledning via samma stabila system som är sömlöst sammankopplat med SOS Alarm.
-
Webbkarta
Tjänsten som hjälper dig inom regionens ambulanssjukvård och inom räddningstjänsten att få överblick över era resurser.
Senast uppdaterad